headershadow

Latest Blogposts

Bedrijfsdoelen

Bij het opzetten van je online business kun je de bedrijfsdoelen globaal formuleren.

Daarbij zijn drie aspecten belangrijk:

  • Wat
  • Hoe
  • Wanneer

Het gaat er dus om dat je bepaalt wat je gaat realiseren, hoe je dat aanpakt en wanneer dat gereed is.

Voornaamste bedrijfsdoelen en subdoelen

Eigenlijk kun je dit pas gedetailleerd vaststellen nadat je de strategie voor je internet onderneming hebt uitgewerkt. Vaak is het echter fijn om al bij de start van je onderneming of project op hoofdlijnen te bepalen wat de voornaamste bedrijfsdoelen zijn.

Wanneer je een hoofd bedrijfsdoel hebt vul je dat na het uitwerken van de startegie aan met subdoelen. Alle deze subdoelen baseer je op de marketing funnel. Je bepaalt er je route mee op weg naar het succes. Dit is een essentiële stap om succesvol te zijn.

Veel ondernemers blijven hangen in het nadenken over hun strategie en komen er niet toe om ook daadwerkelijk aan de slag te gaan met hun gedroomde nieuwe business.

StopwatchHet vastleggen van je doelen helpt je als ondernemer om die stap echt te zetten. Wees dus niet te vrijblijvend met het stellen van je bedrijfsdoelen.

Bedrijfsdoelen en deadlines

Zet je doelen op scherp door er een harde en ambitieuze deadline aan te verbinden. Dat zorgt er voor dat iedereen in je bedrijf zich realiseert dat het ernst is.

Leg die deadline ook duidelijk vast zodat iedereen er van op de hoogte is. Daarmee zorg je voor een situatie waarin er geen weg terug meer is.

Je zet je zelf en je onderneming hiermee voor het blok. Het is nu of nooit!

Succesvol worden op Internet?
Download nu GRATIS e-book "Succes met Internet"
We hate spam just as much as you

Maarten Groensmit is de rechterhand van Ian Muller bij Windkracht62. Met zijn brede technische kennis neemt hij de uitdagingen van de website en techniek voor zijn rekening, en denkt hij mee over de strategie om van Windkracht62 een succes op het internet te maken.


Meer over

0 reacties op “Bedrijfsdoelen

Plaats een reactie


*