headershadow

Latest Blogposts

E-Book als ideaal marketing instrument

Een e-book is een prachtig voorbeeld van een marketing instrument dat je simpel kunt realiseren en eenvoudig kunt publiceren.

Veel mensen zien een boek, rapport, of paper als een bewijs van kwaliteit. Een boek dat via internet wordt gepubliceerd, is bovendien vooruitstrevend en spraakmakend.

Voldoe wel aan de volgende vuistregels:

  • geringe omvang (minder dan 100 pag.)
  • praktische insteek (leren te doen)
  • gestructureerde inhoud (2-3 lagen)
  • korte alinea’s (2-3 regels)
  • veel illustraties (min 1 per pagina)

e-book als gratis cadeau

Een e-book is vooral geschikt om als gratis product weg te geven bij de opt-in (de optie om je te registreren op de site). Zorg er in dat geval voor dat het de absolute oplossing voor het probleem van je doelgroep bevat.

Geef daarbij je eigen specifieke insteek, jouw methodiek. Neem die ook op in de titel. Dat vergroot de wervingskracht. En het draagt er toe bij dat de bezoekers in één oogopslag zien wat je site te bieden heeft.

In dat verband is een goede cover van groot belang. Laat die door een professional vormgeven. Zorg er ook voor dat die zo op de site wordt geplaatst dat het op een fysiek boek lijkt.

Maak van je e-book meteen een opstap tot de verkoop van je producten en diensten. Zorg dan voor een wervend voorwoord en een goede ‘call to action’ aan het eind van het e-book.

Hoe ontwikkel je een e-book

Je kunt een e-book eenvoudig zelf ontwikkelen in word. Daarna bubliceer je het op je site in een pdf-versie.

Wanneer je het downloaden van het boek koppelt aan registratie, werk dan met een opt-in formulier. Zorg daarbij voor de juiste procedure voor het aanmelden bij een nieuwsbrief.

De nieuw geregistreerde bezoeker moet dan twee keer bevestigen dat hij zich inschrijft voor de nieuwsbrieven die je aan je geregistreerde bezoekers wil versturen. Zorg dat het content management systeem van je website dit ondersteunt.

 

Succesvol worden op Internet?
Download nu GRATIS e-book "Succes met Internet"
We hate spam just as much as you

Maarten Groensmit is de rechterhand van Ian Muller bij Windkracht62. Met zijn brede technische kennis neemt hij de uitdagingen van de website en techniek voor zijn rekening, en denkt hij mee over de strategie om van Windkracht62 een succes op het internet te maken.


Meer over

0 reacties op “E-Book als ideaal marketing instrument

Plaats een reactie


*