headershadow

Latest Blogposts

Social media voor je inernet onderneming

Er bestaan inmiddels veel social media platforms. Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn zijn daarvan de bekendste. Om te kiezen wat voor jouw business handige kanalen zijn, moet je weten hoe ze werken en wat je er mee kunt.

Twitter is vooral een communicatiekanaal om in korte tijd heel veel mensen te bereiken. Zeker wanneer ze je eigen bericht retweeten naar hun volgers, enzovoort.

Wanneer je een tweet stuurt met een link naar je site en zo je nieuwe artikelen, blogs e.d. onder de aandacht brengt, zal Google daar bovendien gebruik van maken voor de waardering van je site. Dit moet je dan wel structureel aanpakken.

Google kijkt niet ‘officieel’ naar het aantal ‘likes’ via (concurrent) Facebook. In de zoekresultaten komt echter wel degelijk naar boven welke sites door je vrienden geliked worden.

De sociale status van een ‘like’ is nog veel belangrijker. Laat dus de bezoekers van je site zien hoeveel mensen en wie jouw site op die manier waarderen. Zorg er kortom voor dat je Facebook en Twitter in je site integreert.

Google hanteert zelf een soortgelijk principe met de +1 knop op Google+.

LinkedIn is vooral een platform, waarop je in contact staat met je zakelijke netwerk. Een koppeling aan je site ligt minder voor de hand, omdat je daar vooral met klanten communiceert. Toch kan het handig zijn om je zakelijke netwerk hierbij te betrekken.

Succesvol worden op Internet?
Download nu GRATIS e-book "Succes met Internet"
We hate spam just as much as you

Maarten Groensmit is de rechterhand van Ian Muller bij Windkracht62. Met zijn brede technische kennis neemt hij de uitdagingen van de website en techniek voor zijn rekening, en denkt hij mee over de strategie om van Windkracht62 een succes op het internet te maken.


Meer over

0 reacties op “Social media voor je inernet onderneming

Plaats een reactie


*